Nyári gyerektábor (Balaton, Szepezdfürdő)
NYÁRI TÁBOR 8 - 12
ÉVES GYEREKEK SZÁMÁRA
2014.07.13. – 2014.07.19.
2014.07.27. – 2014.08.02.
2014.08.03. – 2014.08.09.
2014.08.17. – 2014.08.23.

Agytorna - a könyebb tanulásért
Jelentkezés telefonon vagy e-mailben:
Tel.: 06-30-438-9514 - Molnár Klára
E-mail: info@angyalfeny.hu
Nagyon hasznos azoknak a gyerekeknek, akik diszlexiával vagy diszgráfiával küzdenek. Szeretettel várjuk a gyerekeket egy pihenéssel egybekötött tanulságos hétre!
Időtartam: 1 hét
Részvételi díj: 50.000 Ft - Az Agytorna - a könyebb tanulásért táborokra 10% kedvezményt adunk, amennyiben egy családból többen jelentkeznek! - További 10% kedvezményt adunk, ha 2014.06.13-ig jelentkezik és
befizeti
az előleg 50%-át
A táborban való részvételt 50% előleg befizetésével lehet véglegesíteni. Ennek lehetősége, banki átutalással a következő módon: - Kedvezményezett neve: Molnár Klára - Bankszámlaszám: 11773164-04848583-00000000 - Bank: OTP Bank NYRT.
Agytorna - a könyebb tanulásért tábor:
Segítség a tanulásban, játékosan, sok tornagyakorlattal
A gyerekekkel
megismertetjük az agyunkat, azt a számítógépet, melyet mindennap használunk.
Meg tanuljuk másképpen használni elménket, különleges módon, úgy hogy mindennap
egyre jobban és pontosabban emlékszünk majd dolgokra. Mindezt játékosan,
szemléltető módon. Megismertetjük a jobb és a bal agyfélteke működését,
illetve, hogy az egyik és a másik mire jó, miben segít nekik.
Elsajátítják
azt a módszert, amivel kikapcsolják az elméjüket, és csak egy dologra
figyelnek, összpontosítanak. Ez a gyerekeknek sokkal jobban megy, mint nekünk,
hiszen ők sokkal jobban tudnak egyetlen dologra figyelni, mint mi. Nekik még
nincsenek napi gondjaik, így figyelmük sem szétszórt. A játékosságukra építjük a
tanulási folyamatot, majd ehhez különböző, egyszerű tornagyakorlatokat is
alkalmazunk.
Fontos, hogy a
gyerekek megértsék az agyuk és a testük közötti összefüggéseket, így
nyitottabbak lesznek, és hamarabb elfogadják a számukra felkínált
lehetőségeket. Ők még szeretnek mozogni, ugrálni, nevetni és ez nagyon fontos,
hogy jól érezzék magukat. Könnyen, játékos módon eddzük majd az elménket.
A gyakorlatok
néha mókásak, így a gyerekek hamar elsajátítják majd és meg tanulják a saját
maguk hasznára fordítani, hiszen így könnyebbé válik a tanulás, írás és
olvasás, ezáltal több idejük marad a játékra. Ha ezt megértik, szívesen
alkalmazzák majd a tanultakat. Bízom benne a bátrabbak, ráveszik majd a
szüleiket egy kis mókázására, ami persze nekik is segít, így több időt tölthet
majd együtt a család.
A játékos
tanulásra és agyunk áthangolására több lehetőségünk is van. Két egyszerű, de
igen hasznos könyvre alapozzuk az egész munkát. Az egyik könyv az
Észkerék-kapcsoló a másik pedig, az Észkapcsoló agytorna.
Először is elvégezzük a Dennison-féle laterális
áthangolást a gyerekeknél - ez a két agyfélteke összehangolása - több gyakorlat
elvégzése következik, majd az izomteszt, mellyel megtudhatjuk, hogy a gyermek
„bekapcsolt” állapotban van-e, érthetőbben, hogy mindkét agyféltekéjét
használja-e egyszerre.
Agygombok
bekapcsolása, tengerészcsomó, izompróba
Keresztlendítés, a nagy X felidézése, párhuzamos
vonalak felidézése – megtanuljuk melyik mire jó, és mi történik a gyakorlatok
alatt agyunkkal
Középvonal keresztezése és az olvasás, a
figyelem, a stressz összefüggései
Hogyan hat az írásunkra a lusta nyolcas
gyakorlása, milyen pozitív eredményeket érhetünk el a gyakorlásával
Agytorna-gyakorlatok - könnyedén megtanulhatóak,
mert játékos, szórakoztató gyakorlatsorból állnak
Pozitív
beszéd, pozitív gondolatok és mondatok
Középvonal-gyakorlatok
- segítenek a két agyfélteke összehangolásában, a gyakorlatok megmozgatják a
testünket is nemcsak az elménket
Nyújtási
gyakorlatok - abban segítenek, hogy újult erővel, lendülettel vágjunk bele
a feladatainkba. A nyújtási gyakorlatok visszahozzák a lelkesedést.
Energiagyakorlatok
- segítségével felélesztem a pihenő „belső hálózatomat”, így könnyebben megy a
számolás, a számítógép előtti munka, kitisztul az elme, könnyebb döntéseket
hozni
Elmélyítő
testtartások - segítenek elűzni a szomorúságunkat, a zavarodottságunkat,
vagy ha valami felkavart, felizgatott minket
A megtanult gyakorlatokat
csoportosíthatjuk a következőképpen:
Olvasási készséget fejlesztő gyakorlatok:
Vizuális
középvonal keresztezése
Összerendező
képesség
Hallási
középvonal, jobb megértés, értelmezés
Olvasás
pontos megértése
Hangos
olvasás
Íráskészséget és matematikai készséget fejlesztő gyakorlatok:
A
kéz és a szem összehangolt mozgása
Fogalmazás
Helyesírás
Matematika
Önálló tanulást fejlesztő gyakorlatok:
Otthoni
tanulás képessége
Kreatív
gondolkodás
Dolgozatírás
Gyorsolvasás
Az öntudatosság gyakorlása:
Képesség
saját magunk irányítására
Az egész test koordinációja sportolás és játék közben
Az agy és a test
kapcsolata a mozgás összehangolására
Program:
ÉRKEZÉS
VASÁRNAP
15:00 – 17:00
Megérkezés,
elhelyezkedés, ismerkedés
18:00 – 19:00
Vacsora
19:00 – 21:00
Szabad
foglalkozás, beszélgetés, ismerkedés
HÉTFŐTŐL - SZOMBATIG
Mindennap
azonos időben:
08:30 Ébresztő
09:00 – 09:30 Reggeli
10:00 – 12:00 Tanulás
12:00 – 13:00 Szabadprogram (festés, rajzolás,
mandala festés, ping-pong, tollas labda, labdajátékok, társasjáték, fürdés a
Balatonban, stb.)
13:00 – 14:00 Ebéd
14:00 – 15:00 Szabadprogram
15:30 – 17:00 Tanulás
17:00 – 18:00 Szabadprogram
18:00 – 19:00 Vacsora
19:00 – 20:30 Tábortűz az első napon, aztán
minden este közös játék a gyerekek igénye szerint
20:30 – 21:00 Mosdás, lefekvés
HÉTFŐ
10:00 – 12:00 Dennison
– féle laterális áthangolás elvégzése a gyerekekkel
15:30 – 17:00 Dennison – féle laterális
áthangolás folytatása, ellenőrzése a gyerekekkel
KEDD
10:00 – 12:00 Középvonal – gyakorlatok, melyek
abban segítenek, hogy mindkét agyfélteke harmonikusan együttműködjön, valamint
segítik az olvasási, hallási készséget
15:30 – 17:00 Az olvasás megértése, összpontosított
olvasás, nyelvi szerkezetek befogadása, megértése és a hozzájuk tartozó
gyakorlatok elsajátítása
SZERDA
10:00 – 12:00
Elmélyítő testtartások és
nyújtási gyakorlatok, melyek segítenek leküzdeni a zavarodottságot,
idegességet, fáradtságot és így már könnyebben tudunk újra munkába vágni,
visszatér a lelkesedésünk és megszabadulunk az izmaink feszülésétől
15:30 – 17:00
Energiagyakorlatok, melyek
azt a célt szolgálják, hogy újra összhangban legyek önmagammal, könnyebben
tudjam kezelni a számítógépet, tiszta fejjel tudjak gondolkodni, jól menjen a
számolás
CSÜTÖRTÖK
10:00 – 12:00
Olvasási készséget fejlesztő
gyakorlatok felidézése, ismétlése, gyakorlása –hangos olvasás, megértés,
hangsúlyozás
15:30 – 17:00 Íráskészséget és matematikai
készséget fejlesztő gyakorlatok felidézése, ismétlése, gyakorlása – fogalmazás,
szépírás, helyesírás, rajzolás, számolás, képesség többféle dolog egyidejű
elvégzésére
PÉNTEK
10:00 – 12:00
Önálló tanulást fejlesztő
gyakorlatok – otthontanulás, hangtalan beszéd, gondolkodás, kreativitás
fejlesztése, lámpaláz leküzdése
15:30 – 17:00 Alkalmazkodás a környezethez,
öntudatosság gyakorlása, képesség saját magunk irányítására, az agy és a test
kapcsolata a mozgás összehangolására
SZOMBAT
08:30 Ébresztő
09:00 – 09:30 Reggeli
10:00 – 13:00 Szabadprogram (festés, rajzolás,
mandala festés, ping-pong, tollas labda, labdajátékok, társasjáték, fürdés a
Balatonban, stb.)
13:00 – 14:00 Ebéd
14:00 – 16:00 Folyamatos
érkezés a gyerekekért
Mandalafestő tábor:
Mi a mandala?
A mandala évezredek óta használatos meditációs eszköz.
A szó szanszkrit eredetű. Jelentése kör. A kör a tökéletesség, az egység, az állandóság, a folyamatosság, az örökkévalóság, a harmónia, az Egész szimbóluma. Ugyanakkor a zártság, a védettség, a belső tökéletesedés szimbóluma is.
A mandala nem mindig kör alakú, de mindig a világmindenséget szimbolizálja. A külső és belső világmindenség kicsinyített mása.
A négyzet a kör ellentétpárja, az éginek materiális alapja. A Föld a szilárdság szimbóluma. Az égben vannak a fenséges, szellemi erők, míg a Föld az anyagnak, a testiségnek ad otthont.
Színek:
A színek közvetlenül hatnak az emberekre. Hatnak az érzelmekre és a fizikai állapotra.
Érzelmekre való hatás: megnyugtató, felvidító, lehangoló
Fizikai állapotra való hatás: hőérzet befolyásolása
A színrendszerekben az objektív, vagy a szubjektív, a fizikai, vagy az érzelmi, a tapasztalati, vagy a szimbolikus vonás ölt testet. Ha a Nap fénysugarait összességében érzékeljük, akkor színtelen fénybenyomásunk van, amit mi általában fehér színnek nevezünk. A fényt prizma segítségével színes alkotóelemeire bonthatjuk. Amikor
festünk, természetesen nem fényforrásokkal dolgozunk, ilyenkor minket csak az a fény érdekel, amely a felületről visszatükröződik. a festékanyagok különböző módokon verik vissza a fényt.
Festőtechnikák jellegzetességei:
A vízfesték talán a legismertebb technika. Szépségét a tiszta színek, lágy, puha tónusok adják. Több színt is képesek vagyunk egymásba olvasztani.
Az akvarell a világos színek egymásba omló könnyű tónusának művészete. A színek akkor a legsugárzóbbak, ha fehér papírt használunk. Itt meghatározó a papír minősége. Akvarellel enyvezett papírra érdemes festeni, mivel, ha nem elég enyvezett, akkor a szín megfakul, a festék nem oszlik el szépen, és nem lehet a tónusokat egymásba
olvasztani. a papír felülete lehet sima vagy érdes. A sima papír inkább a kisebb képekhez való. A festéshez puha szőrű ecseteket célszerű használni. Az ecset szőre legyen hajlékony, rugalmas és finom hegyben végződjön. Az ecset vastagsága a kép méretétől függ. A temperafesték viszonylag gyorsan szárad. a száradáskor a színek megvilágosodnak,
ezért nem adnak mély fényű hatást. A felületen visszaverődő fény hatására a kép levegős és könnyed marad a kép hatása. Kicsit nehéz vele festői átmeneteket elérni. Keményebb, rajzos hatású lesz a kész kép. temperával sok mindenre lehet festeni: megköt vásznon, deszkán, papíron, de falon is. A zsírkréta nem alkalmas
finom átmentek létrehozására. Durvább hatású, rusztikus felületeket hozhatunk létre. Dolgozzunk vele akkor, ha nem a finom részletek a fontosak, hanem csak pillanatnyi elképzeléseket akarunk papírra rögzíteni.
Program:
ÉRKEZÉS
VASÁRNAP
15:00 – 17:00
Megérkezés,
elhelyezkedés, ismerkedés
18:00 – 19:00
Vacsora
19:00 – 21:00
Szabad
foglalkozás, beszélgetés, ismerkedés
HÉTFŐTŐL -
SZOMBATIG
Mindennap
azonos időben:
08:30 Ébresztő
09:00 – 09:30 Reggeli
12:00 – 13:00 Szabadprogram
(festés, rajzolás, mandala festés, ping-pong, tollas
labda,
labdajátékok, társasjáték, fürdés a Balatonban, stb.)
10:00 – 12:00 Megismerkedünk a különféle
festőeszközökkel, mi mire használatos, hogyan dolgozzunk velük, megismerkedünk
a színekkel, tulajdonságaikkal, jellemzőikkel, melyik színt miért választjuk.
13:00 – 14:00 Ebéd
14:00 – 15:00 Szabadprogram
(a gyerekek igénye szerint alakítjuk)
15:30 – 17:00 Készítünk mandalákat, kész
mandalákat színezünk különféle festékekkel, gyöngyöt fűzünk, ékszert készítünk
belőlük, szalvéta technikát tanulunk és készítünk apró ajándékokat.
17:00 – 18:00 Szabadprogram
(a gyerekek igénye szerint alakítjuk)
18:00 – 19:00 Vacsora
19:00 – 20:30 Tábortűz az első napon, aztán
minden este közös játék a gyerekek igénye szerint
20:30 –
21:00 Mosdás,
lefekvés
|